فرهنگ واژگان

فهرست کاملی از واژگان مرتبط با سئو (seo ) در اینجا در دسترس قرار دارد .

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Canonical

کنونیکال

یک قطعه کد است که به HTML صفحه وب اضافه می‌شود تا به گوگل نشان دهد که آیا محتوا اصلی است یا از جایی کپی شده است. محتواهای کپی باید به URL جایی که از آن کپی شده، اشاره کند. canonical برای جلوگیری از کپی شدن محتواها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 369
Click Fraud

کلاهبرداری کلیکی

کلاه برداری کلیکی (Click Fraud) نوعی کلاهبرداری در تبلیغات کلیکی (PPC) است که در آن ناشر به صورت دستی یا با استفاده از برنامه‌های خودکار، اقدام به شبیه‌سازی کلیک‌های طبیعی روی آگهی‌ها می‌کند و به دنبال کسب درآمد بیشتر به واسطه‌ کلیک روی آگهی‌ها است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 357
Cloaking

کلوکینگ

یکی از روش های کلاه سیاه است که در آن محتوایی که به موتورهای جستجو داده می شود با آنچه افراد می بینند تفاوت دارد. این تاکتیک برای سایت حکم مرگ را خواهد داشت و آن را از نتایج موتورهای جستجو منع خواهد کرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 336
CMS

سیستم مدیریت محتوا

Content Management System یا سیستم مدیریت محتوا به پلتفرم هایی همچون وردپرس یا جوملا گفته می شود که بیشتر وظایف وب مسترها را از تولید محتوا جدا می کنند. بنابراین ناشر بدون نیاز به دانش کدنویسی می تواند به ایجاد، ویرایش و مدیریت طیف وسیعی از محتواهای مختلف نظیر تصویر، متن، فیلم و ...  بپردازد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 331
Code Swapping

طعمه و تعویض نقش

به Bait and Switch رجوع شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 350
Comment Spam

کامنت اسپم

به ارسال نظرات در وبلاگ با هدف تولید لینک به سایت های دیگر گفته می شود. این موضوع دلیلی است که بسیاری از بلاگ ها ازگذاشتن لینک در نظرات جلوگیری می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 314
Content

محتوا

محتوا بخشی از اطلاعات است که با هدف افزایش آگاهی، جذب مشتریان و افزایش تعاملات مشتریان در قالب‌های مختلف نظیر وبلاگ، ویدئو، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، عکس، اسلاید،  GIFو ... تولید می‌شود. محتوا نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک و موفقیت استراتژی بازاریابی ایفا می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 353
Conversion

تبدیل

زمانی که افراد هدف مورد انتظار شما مانند کلیک بر روی لینک دانلود کتاب، ثبت‌نام در خبرنامه، خرید و ... را انجام می‌دهند، اصطلاحاً Conversion یا تبدیل اتفاق می‌افتد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 361
Conversion Rate

نرخ تبدیل

نسبت کاربرانی که هدف تعیین‌شده برای کمپین را انجام می‌دهند به کل کاربران را  نرخ تبدیل می‌گویند. به ‌عنوان ‌مثال، در صورتی‌که هدف یک کمپین، پر کردن فرم تماس باشد و 10 نفر از کل 100 بازدیدکننده وب‌سایت فرم را پر کرده باشند، نرخ تبدیل 10% خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 365
CPC

هزینه به ازای هر کلیک

Cost Per Click یک مدل قیمت‌گذاری کمپین‌های دیجیتال است که تبلیغ­ دهنده به ازای هر کلیک به شبکه تبلیغاتی مبلغی را می‌پردازد. همچنین به هزینه ای گفته می شود که بابت هر کلیک به تبلیغ کننده پرداخت می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 352
Crawler

کرالر

یک عملکرد خودکار موتورهای جستجو که یک صفحه را فهرست ­بندی می‌کنند و سپس، سایر صفحات که صفحه اولیه به آن لینک شده را بازدید می‌کند. هرچه این چرخه به ‌مرور زمان پیش می‌رود، crawler موتورهای جستجو می‌توانند تعداد زیادی صفحه را خیلی سریع فهرست ­بندی کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 345

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.