فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Packaged Goods

اجناس بسته بندی شده، اجناس/ کالاهای مصرفی

محصولاتی که توسط تولیدکنندگان آن‌ها بسته بندی می‌شوند. این کالاها معمولاً قیمت واحد کمتری دارند، از طریق فروشگاه‌های غذا و دارو توزیع می‌شوند، به میزان زیادی تبلیغ و ترفیع می‌شوند (معمولاً در رسانه‌های جمعی) و دائم خریداری و مصرف می‌گردند. (برای مثال، خمیردندان).

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 135
Packaging

بسته بندی

به طور کلی، بسته بندی به تمام فعالیت‌ها و موارد مرتبط با طراحی و تولید پوشش یا قوطی محصول برای عرضه به عموم اطلاق می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 143
Packaging Design

طرح بسته بندی

طرح بسته بندی را می توان به چهار روش متفاوت از نظر گذراند: به عنوان وسیله‌ای برای حفاظت از محتویات قوطی؛ به عنوان عاملی در تعیین میزان ارزش محصول؛ به عنوان فضایی خالی برای ترویج و ترفیع ویژگی ها و مزایای محصول و در نهایت به عنوان بخشی از تجربه‌ی محصول.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 152
Parent Brand

نام تجاری اصلی/ مادر

مهم‌ترین نام تجاری در خانواده‌ی نام تجاری است. نام تجاری مادر، نام بزرگ و جامعی است و وظیفه‌ی تضمین و تصدیق یک یا تعدادی از نام‌های تجاری فرعی را برعهده دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 138
Parity

برابری، تساوی

برابری وقتی رخ می‌دهد که محصولات یا عملکرد شرکتی نه بهتر و نه بدتر از رقبای آن باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 151
Passing Off

حمایت از علامت تجاری ثبت نشده

اسم داده شده، به اقدام قانونی اتخاذ شده برای محافظت از «شهرت» علامت تجاری، نام تجاری یا ترکیبی خاص از آن‌ها است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 148
Penetration

نفوذ

نفوذ غالباً به جای عبارت «نفوذ به بازار» به کار گرفته می‌شود و به میزان خرید فعلی نام تجاری توسط اشخاص یا سازمان‌ها در بازار خاص و یا میزان آگاهی خریداران احتمالی از یک محصول یا خدمت اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 146
Perception

ادراک

ادراک، روشی است که افراد محرک های اطراف خود را تفسیر می کنند. در واقع برداشتی از واقعیت مبتنی بر عقاید، نیازها، نگرش ها، رخدادها و افراد است و نیز بر رفتارها و اعمال تأثیر می‌گذارد. در زمینه‌ی برندینگ، ادراک می تواند بر تصمیم های خرید اثرگذار باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 156
Perceptual Mapping

نگاشت/ نقشه برداری ادراکی

فرایند مورد استفاده در تحقیقات بازاریابی برای درک طرز تفکر مشتریان منتخب درباره‌ی محصولات فعلی و آتی؛ چگونگی ادراک آنان از شرکت‌ها، محصولات مختلف و ویژگی‌های نام تجاری و نیز چگونگی رتبه بندي آن‌ها در میان موارد بررسی شده در مقابل رقبا است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 153
Perference

برتری / رجحان

هدف اساسی عملیات تبلیغ و ترفیع کسب برتری است؛ جایگاهی که در آن یک نام تجاری نسبت به رقبای خود مطلوب‌تر است. برتری نام تجاری برای مصرف کننده در خرید محصول ضروری است (درست مانند وفاداری به نام تجاری که برای تکرار خرید لازم است).

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 149
Permission Marketing

بازاریابی اجازه/ ارتباط

نوعی از بازاریابی که به مصرف‌کنندگان فرصت دریافت اطلاعات بازاریابی (برای مثال خبرنامه‌ها)، اطلاعات انتشار محصول جدید یا آگهی‌های رویدادهای آتی را می‌دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 154
Personality

شخصیت

شخصیت نسبت دادن خصوصیات انسانی (به ویژه احساسی یا نگرشی) به نام تجاری است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 148
Point of Purchase (POP)

نقطه/ محل خرید، تبلیغات نقطه‌ی خرید

موارد تبلیغی و ترفیعی که در جایگاه فروش واقع در فروشگاه خرده‌فروشی برای جلب توجه مصرف‌کننده به یک پیشنهاد ویژه قرار داده می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 151
Point of Sale (POS)

تبلیغات نقطه/ محل فروش

اصطلاحی برای مطالب و اطلاعاتی که برای افزایش فروش و معرفی محصولات (مانند تابلوی اعلانات در بیرون/ تبلیغات محیطی، نمایش در ویترین‌ها، نمونه‌های پیشخوان، قفسه‌های ویترین و کارتون‌های سلف سرویس)طراحی شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 138
Portfolio

پرتفولیو

به مجموع ساختار نام تجاری یا کل دارایی نام تجاری تحت مالکیت اشاره دارد. اجزای پرتفولیو به شکل مجزا و نیز کلی به قصد انتفاع از تداعی نام های تجاری و ویژگی های متمایز و منحصر به فرد هر نام تجاری مدیریت می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 143
Portfolio Analysis

تحلیل پورتفولیو

ابزار برنامه ریزی استراتژیک که به تعیین استراتژی بازاریابی کمک می کند و میزان رشد محصول و سهم نسبی بازار را ارزیابی می نماید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 144
Portfolio Management

مدیریت پورتفولیو

فرایند کسب و کاری (مبتنی بر تحلیل پرتفولیو) که از رهگذر آن یک مؤسسه‌ی تجاری درباره‌ی ترکیب محصولات و خدمات خود، فراه نیروی کاری مورد نیازش و چگونگی تخصیص بودجه‌ی بازاریابی تصمیم می گیرد. در مبحث برندینگ، منظور از آن، مدیریت کلی همه‌ی نام‌های تجاری پرتفولیوی یک مالک است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 154
Positioning

موقعیت گذاری، تثبیت موقعیت

موقعیت متمایزی که نام تجاری در محیط رقابتی خود برای تضمین شناخته شدن نام تجاری توسط افراد، از دیگر نام های تجاری موجود در بازار هدف خود اتخاذ می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 148
Positioning Statement

بیانیه‌ی تثبیت موقعیت / موقعیت گذاری

بیانیه‌ی تثبیت موقعیت، شرح استراتژی تثبیت موقعیت است. این بیانیه می تواند مجموعه‌ای از کلمات یا تصاویر الهامی، متقاعدکننده و قوی را در بر گیرد که درک مشترکی ایجاد می نماید و عقاید و اقدام ها را همسو می کند. همچنین خط مشی تمام ارتباطات نام تجاری می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 142
Power Branding

برندینگ قدرت/ اقتدار؛ برندینگ مجزا

استراتژی‌ای که هر محصول شرکت، اسم تجاری خاص خود را دارد که به طور مستقل و بدون حمایت نام تجاری شرکت یا دیگر نام های تجاری محصول فعالیت می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 144
Premium

برتری در قیمت، اضافه ی ارزش

در برندینگ. این اصطلاح به تفاوت قیمت دریافتی یک مالک نام تجاری در مقابل پیشنهادهای مشابه اشاره دارد. یک نام تجاری قوی می تواند درآمد بیشتری مبتنی بر ادراک از کیفیت منحصر به فرد بودن و دیگر تداعی هایش کسب کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 148
Prescreen

پیش غربالگری

پیش غربالگری ریسک تلف کردن وقت و پول را برای ارزیابی اسامی‌ای که آشکارا غیرقابل استفاده هستند، کاهش می‌دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 146
Primary and Secondary Colors

رنگ های اولیه و ثانویه

رنگ های اولیه ی نام تجاری به رنگ هایی اشاره دارد که نام تجاری شرکت همیشه در آن ظاهر می شود؛ برای مثال رنگ های قرمز و زرد مک دونالدز. رنگ‌های ثانویه رنگ‌هایی هستند که برای تکمیل رنگ‌های اولیه انتخاب می شوند و تنوع و عمق را به هویت می افزایند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 146
Private Lable Brands

نام های تجاری با برچسب خصوصی، نام های تجاری خصوصی

نام های تجاری (یا خدمات) خصوصی معمولاً توسط یک شرکت تولید می شوند و تحت اسم شرکت دیگری به فروش می روند. این نام ها اکثر اوقات گزینه های ارزان قیمت تری نسبت به نام‌های تجاری منطقه‌ای، ملی با بین المللی هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 146
Product

محصول

محصول ترکیبی از ویژگی‌های کارکردی، روانی و برطرف‌کننده‌ی نیاز است که فروشنده به خریدار عرضه می‌کند. این ویژگی‌ها می‌توانند شامل اجناس، خدمات، ایده‌ها، مکان‌ها و سازمان‌ها شوند. محصول مشهود و فیزیکی است؛ در حالی که خدمت این گونه نیست.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 142
Product Differentiation

تمایز محصول

استراتژی‌ای که از نوآوری‌های طراحی، بسته بندی، تبلیغات و موقعیت‌گذاری برای ایجاد تمایز آشکار بین محصولات قابل کاربرد در همان بخش بازار استفاده می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 137
Product life Cycle

چرخه‌ی عمر محصول

چرخه‌ی عمر محصول مفهومی است که اظهار می‌کند بین عمر محصول و عمر بشر شباهت وجود دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 143
Product Placement

جاگذاری محصولات، تبلیغات ساختگی محصول

شکلی از تبلیغ و ترفیع که از شخصیت‌های نمایشی، فیلم‌ها، مجموعه‌های تلویزیونی، موزیک ویدئوها، بازی‌های ویدئویی یا کتاب‌ها در تبلیغ تجاری یک محصول واقعی استفاده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 147
Product Profilferation

گسترش/ تکثیر/ افزایش ناگهانی محصولات

اتهامی است که گاهی اوقات به شرکت‌ها برای بازاریابی محصولات انبوه جدیدشان وارد می‌شود و در نتیجه‌ی این اقدام منابع اقتصادی به هدر می‌روند، مصرف کننده گیج می‌شود و اشتباه‌هایی در خرید محصول صورت می‌گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 141
Product/ Market Expansion Matrix

ماتریکس توسعه‌ی بازار/محصول

این ماتریکس توسط ایگو انسف، استاد برجسته‌ی مدیریت استراتژیگ طراحی شد و ادعا دارد که کسب و کارها باید در تفکر استراتژیک خود بر سه جزء مهم تمرکز کنند: تعریف اهداف اصلی خود؛ عدم ضرورت یا ضرورت تنوع گرایی در رشد و در چه حوزه‌هایی و در نهایت چگونگی برقراری و نفوذ موقعیت جاری آن‌ها.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 148
Promiscuity

بی قیدی/ عدم وفاداری به نام تجاری

زمانی که مصرف کنندگان با تغییر حمایت خود از یک نام تجاری به نام تجاری رقیب، عدم وفاداری خود را به یک نام تجاری نشان می‌دهند.

 

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 136
Promise

قول

قول نام تجاری، ماهیت روابط متقابل بین نام تجاری و مخاطبش را بیان می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 144
Promotion

ترفيع، تبلیغ و ارتقای فروش

هر تکنیکی که به طور متقاعد کننده و ترغیبی اطلاعات مطلوب درباره‌ی محصول فروشنده را به خریداران احتمالی از طریق طیف وسیع رسانه های جمعی شامل تبلیغات، فروش شخصی، ترفيع فروش، روابط عمومی و غیره . ابلاغ کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 147
Proof Points

نقاط گواه/ اثبات/ محک؛ نقاط راستین نما

حوزه‌هایی که مشتری با نام تجاری تماس یا تعامل دارد. گاهی اوقات به عنوان لحظات راست‌نمایی از آن یاد می‌شود.

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 143
Prototype

نمونه‌ی اولیه

نمونه‌ی اولیه، یکی از مراحل مهم و آغازین در توسعه‌ی محصول جدید است که در واقع اولین مدل کاربردی (در مورد خدمت جدید، یک تفسیر و طرح تفصیلی) است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 146
Psychographic Segmentation

بخش بندی نمودار روانی

بازار را به بخش های مجزایی مبتنی بر تحلیل نمودار روانی تقسیم می کند. تکنیکی که اطلاعات مقدماتی را درباره‌ی چگونگی زندگی افراد، عوامل جالب توجه و مورد علاقه و غیر مورد علاقه‌ی آنان به دست می آورد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 141
Public Relations

روابط عمومی

به بیان ساده، روابط عمومی فعالیتی به منظور ایجاد روابط بین هر نوع سازمان و مخاطبان هدف آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 143
Publicity

تبلیغ شهرت، عمومیت

تبلیغ شهرت، اطلاعات قابل انتشار و دارای ارزش خبری درباره‌ی یک شخص، گروه، رویداد یا محصول توزیع شده از طریق رسانه‌های ارتباطی و به قصد جلب توجه عموم است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 139
Pure Competition

رقابت سالم و کامل

یک موقعیت بازاریابی که در آن نمی‌توان بین تعداد زیادی از محصولات رقابتی فرق گذاشت.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 144
Pyramid

هرم نام تجاری

اصطلاح هرم نام تجاری که توسط مؤلف و استاد دانشگاه، لسلی دی چرناتری، توسعه یافته است، شامل صفات، مزایا، پاداش‌های احساسی، ارزش‌ها و ویژگی‌های شخصیتی می‌باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 145

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.