Names

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Names

اسامی

اسامی تجاری را می‌توان بسته به اجناس یا خدمات پیشنهادی آن به چندین نوع طبقه‌بندی کرد که به شرح ذیل هستند:

 

 

  • اسامی توصیفی: از زبان عادی و ساده در شرح اجناس و خدمات نام تجاری استفاده می‌کنند و قابلیت حفاظت علامت تجاری را در نظر نمی‌گیرند. این اسامی در ارتباطات کاملاً شفاف هستند و غالباً تمایز یا هیجان زیادی را دربرندارند. به علاوه، به خاطر ماهیت لغوی آن‌ها، استفاده از آن‌ها غیر از کاربری اصلی مشکل است. مثال‌هایی از آن، شامل انجمن کامپیوتر، پلی استیشن و شرکت هواپیمایی بریتانیا می‌شود.
  • اسامی اشاره کننده: به آسانی مزایای اجناس و خدمات مرتبط با آن‌ها را توصیف نمی‌کنند. ولی به ویژگی‌های خود اشاره دارند. این اسامی نسبت به اسامی توصیفی حفاظت بیشتری برای علامت تجاری فراهم می‌کنند و اغلب تمایز و هیجان بیشتری به طبقه‌ی محصول می‌بخشند. آن‌ها همچنین می‌توانند ماورای مقصد و کاربری اصلی خود بسط یابند. اوراکل، پاوربوک و کرست انواعی از آن هستند.
  • اسامی انتزاعی: هیچ‌گونه ارتباط روشنی با اجناس و خدماتی که ارائه می‌دهند، ندارند یا ارتباط کمی دارند، ولی می‌توانند در طبقه‌ی محصول بسیار متمایز و مشخص باشند. وقتی که محافظت شوند، بالاترین سطح حفاظت را برای علامت تجاری فراهم می‌کنند. همچنین می‌توانند به گسترش یک نام تجاری حول محصولات و خدمات جدید کمک کنند. از جمله‌ی مثال‌های آن، ارنج، زیراکس و بلکبری هستند.
  • اسامی ابداعی: ترکیبی از کلمات هستند که قبلاً وجود نداشتند. این اسامی اکثر اوقات از طریق ترکیب ریشه‌ی کلمات (اغلب لاتین) ایجاد می‌شوند تا اصطلاح‌های کلامی جدیدی خلق کنند. برای مثال، پروزاک، نامی ابداعی است که با ترکیب ریشه‌های لاتین «حرفه‌ای» و «واقعی» خلق شده است. اسامی ابداعی، وقتی حفاظت شوند، قوی‌ترین علامت‌های تجاری را ایجاد می‌کنند.
  • اسامی مرکب: کلمات رایج و متداولی هستند که برای ایجاد اسامی جدید نام تجاری با هم ترکیب می‌شوند. جت بلو، مثالی از یک نام مرکب است.
  • اسامی واقعی: با استفاده از کلمات رایج فعلی ایجاد می‌شوند، اما هیچ ارتباط آشکاری با محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهند، ندارند. اسامی واقعی می‌توانند علامت‌های تجاری قوی‌ای بسازند. کامپیوتر اپل مثالی از یک اسم واقعی است.
نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 18

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.