فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Lable Graphics

برچسب مشخصات

به طرح ها و تصاویر روی هر بسته بندی که اطلاعاتی درباره ی محصول شامل نام، طرز مصرف، ویژگی ها، مزایای محصول و غیره را دربردارند، گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 104
Launch

جا انداختن/عرضه کردن کالای جدید در بازار

زمانی که شرکت با استفاده از تبلیغات، آگهی، برندینگ داخلی یا فروش های اولیه، به ترویج محصول یا خدمت جدیدی اقدام می کند. عرضه ی کالای جدید در بازار می تواند همراه با بودجه های هنگفت باشد ودر تاریخ خاصی شروع شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 113
Letterhead

سربرگ

برگه‌ی رسمی شرکت با عنوان چاپ‌شده در بالای آن که معمولاً شامل نام، نشانی، شماره‌ی تلفن و شماره‌های نمابر شرکت است و اغلب اوقات شامل آرم و دیگر جزئیات می‌باشد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 115
Leveraging

استفاده از قدرت نفوذ نام تجاری موفق؛ نفوذگذاری

زمانی که شرکت از قدرت یکی از نام‌های تجاری موفق خود برای حمایت یکی از محصولات جدیدش در ورود به بازاری متفاوت ولی مرتبط استفاده می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 114
Lexicon

فرهنگ واژگان

به طور کلی، فرهنگ واژگان شامل فهرستی از کلمات (برای مثال یک لغت نامه) و تقریباً مشابه همین فرهنگ است. فقط این فرهنگ، به طور اختصاصی شامل فهرستی از واژگان برندینگ، نام‌گذاری، بازاریابی، تجارت الکترونیک، طراحی و ارتباطات است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 116
License

مجوز، پروانه

پروانه، سند یا قراردادی است که اجازه‌ی انجام دادن کاری را با دارایی‌های شخص دیگر می‌دهد. همچنین در بین دو کسب و کار، قراردادی است که در آن به یک شرکت کارمزدی داده می‌شود تا فناوری، دانش یا محصولی را برای شرکت دیگر فراهم کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 112
Lifestyle Brand

نام تجاری سبک زندگی

هدف این نام تجاری برقراری ارتباط بر اساس چگونگی زندگی مخاطبان است و هویت خود را بر پایه‌ی منافع و فعالیت‌ها، نیازها و خواسته‌ها، علاقه‌ها و آرا، نگرش‌های و الگوهای مصرف مخاطبان خود تعیین می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 112
Lifetime Customer Value

ارزش دوره‌ی عمر مشتری

معادله و رویکردی است که ارزش مشتری را برای خرید در طی دوران زندگی وی محاسبه می‌کند. هدف از آن شناسایی سودآورترین مشتریان و سازمان‌دهی آنان در بخش‌های خاص است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 110
Line Extension

گسترش خط محصول

منظور استفاده از یک نام تجاری مشهور و موفق برای معرفی محصولات دیگری در طبقه‌ی فعلی آن است (برای مثال، توسعه‌ی خمیردندان کرست معمولی به خمیردندان سفید کننده).

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 110
Lock up

هماهنگی و جفت و جور شدن اجزای طراحی

هماهنگی اجزای طراحی، روابط بین دو جزء طراحی و چگونگی نمایان شدن آن‌ها را با یکدیگر شرح می‌دهد و حد و مرزها، اندازه و روابط موقعیت‌گذاری و قوانین استفاده‌ی مستقل را معین می‌کند. یک مثال در این زمینه موقعیت‌گذاری آرم شرکت با شعار آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 107
Logo

آرم،لوگو

آرم، جزء گرافیکی مورد استفاده برای شناسایی شرکت، خدمت یا محصول است. همچنین یک علامت، نشانه، نماد یا تصویر متمایز (معمولاً برای شرکت یا اسم تجاری) است که استفاده‌ی دائمی دارد و به نوعی برای حفاظت در برابر سوء استفاده‌ی شرکت‌های دیگر، به علامت تجاری تبدیل می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 108
Logotype

حروف چاپی آرم، لوگو تایپ

حروف چاپی آرم، مجموعه‌ی اسم تجاری و نام شرکت در یک سبک حروف چاپی متمایز یا با استفاده از حروف خاص است که به روش مشخصی در کنار هم قرار می‌گیرند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 113
Loyalty

وفاداری

منظور از وفاداری، حمایت مداوم کسب شده برای یک نام تجاری است؛ وقتی که آن نام تجاری آن قدر مزایای مهم و متمایزی را ارائه می‌دهد که باعث می شود مشتریان به تکرار برای خرید به آن مراجعه کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 106
Loyalty Programs

برنامه های وفاداری

طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای که یک مزیت تدریجی را به مصرف کنندگان حامی نام تجاری عرضه می دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 113
Luxury Brands

نام‌های تجاری تجملی

نام‌های تجاری تجملی، اشیا یا خدماتی مطلوب و مرغوب، اما غیرضروری هستند. آن‌ها به جای رفع نیازهای ضروری، بیشتر برای زیبایی و تجمل استفاده می‌شوند و غالباً گران هستند یا به دست آوردن آن‌ها دشوار است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 107

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.