Intangible Assets

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Intangible Assets

دارایی‌های نامشهود

دارایی‌های نامشهود مانند سرقفلی، علامت‌های تجاری، حق اختراع‌ها، تخصص مدیریتی، نام‌های تجاری، حق‌ تألیف‌ها، فرمول‌ها و غیره وجود فیزیکی ندارند؛ با این حال به عنوان عاملی مهم در ایجاد ارزش شناخته می‌شوند.

به طور قابل توجهی، قسمت اعظم ارزش کسب و کار از دارایی‌های نامشهود حاصل می‌شود و نام‌های تجاری به سبب تأثیر وسیع اقتصادی‌شان یکی از مهم‌ترین آن‌ها هستند. نام‌های تجاری تأثیری قوی بر مشتریان، کارکنان و سرمایه گذاران دارند. در جهان سرشار از انتخاب‌ها، چنین تأثیری برای موفقیت تجاری و ایجاد ارزش برای سهامدار بسیار مهم است. تا همین اواخر، دارایی‌های نامشهود در ترازنامه به رسمیت شناخته نمی‌شدند؛ چون اکثر این دارایی‌های در داخل شرکت ایجاد می‌شدند، بنابراین فاقد وجود خارجی شناخته‌شده در ارزش‌یابی بازار بودند. افزایش شناسایی ارزش دارایی‌های نامشهود از افزایش پیوسته‌ی شکاف ارزش، بین ارزش‌های دفتری شرکت‌ها و ارزش‌یابی‌های بازار سهام، و افزایش سریع خرید شرکت‌ها در اواخر دهه‌ی 1980 ناشی شد. امروزه، اکثر استانداردهای حسابداری مستلزم شناسایی دارایی‌های نامشهود خریداری‌شده در ترازنامه هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 22

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.