فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Icon

تندیس

تندیس، نماد یک نام تجاری است که به طور عمیق در اذهان مصرف‌کنندگان نفوذ کرده است. در نام تجاری تونی، ببر، هارلی دیویدسون، تاج و نایکی «صدای خش خش» جلوه‌ی تندیس‌های نام تجاری خودنمایی می‌کنند که به نحوی ماندگار در ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه مصرف‌کنندگان حک شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 154
Identification Decisions

گزینه های/ تصمیم های هویت گذاری

منظور انتخاب‌های یک شرکت درباره‌ی برندینگ هویت محصول است. این انتخاب به نوعی از میان چهار گزینه صورت می‌گیرد: اسامی تجاری مجزا (چیریوز)، اسامی تجاری خط محصول (ظروف آشپزخانه‌ی کویزینارت)، اسامی تجاری شرکتی (دهان شوی اسکوپ) و نام خانوادگی شرکتی (سوپ نور).

 

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 151
Identity

هویت

تجلی بیرونی یک نام تجاری که هر چیزی از نام و جلوه ی بصری آن تا شکلی از آن راکه به نظر می رسد و احساس، استشمام و چشیده می شود، در بردارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 153
IDMetrics

معیارهای هویت گذاری

یک متدلوژی اختصاصی تحقیقات کمی و کیفی اینتر برند که در جست و جوی ارزیابی هویت های بصری موجود و بالقوه ی نام های تجاری بر حسب تناسب،اعتبار و تداعی های مثبت و منفی قوی و نیز هماهنگی با مفهوم است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 169
Image

تصویر ذهنی،تصویر

تصویر ذهنی، برداشت کلی و مجموعه‌ی منحصر به فرد تداعی‌های شرکت یا نام تجاری در نظر عموم مردم است. این تصویر از طریق تبلیغات، وب‌سایت‌ها، کتابچه‌های راهنما، گزارش‌های سالیانه، آرم‌ها، نمادها و غیره به دست می‌آید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 145
Image Library

کتابخانه‌ی عکس و تصویر

تصاویر ذخیره شده به صورت عکس، تصاویر و ویدئو و فیلم که با پرداخت مبلغی معین یا در املاک دولتی، به صورت رایگان برای استفاده‌ی عموم در دسترس قرار می‌گیرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 138
Impact Model

الگوی تاثیر

ساختار اختصاصی اینتربرند که استراتژی نام تجاری را با خلافیت و اجرا پیوند می‌زند. این مدل، به ترتیب به چهار پرسش اساسی پاسخ می‌دهد که شامل چه کسی، چه چیز، چرا و چطور می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 154
Impression

برداشت مصرف کننده

تعریف فنی برداشت، تعداد کل تماس‌ها با یک آگهی تبلیغی در دوره‌ی زمانی معینی است که معیار مورد استفاده برای تعیین میزان جلب توجه و تحت تأثیر قراردادن مخاطب هدف موردنظر برای یک آگهی خاص است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 143
Impulse Buy

خرید ناگهانی یا بدون برنامه ریزی، خرید تفنّنی

خرید اتفاقی و بدون برنامه ریزی که بدون سنجش یا تحقیق قبلی در مورد مزایای محصول یا خدمت انجام می‌گیرد. این خرید غالباً به اجناسی مربوط می‌شود که در پیشخوان‌های مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، در دسترس و در معرض دید هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 154
Inform-Engage-Align

آگاهی- تعهد- همگام سازی

رویکردی که توسط اینتربرند برای دست یابی به همسویی نام تجاری در داخل شرکت به کار می‌رود که شامل سه مرحله‌ی اصلی زیر می‌شود:

  • آگاهی: مرحله‌ای که کارکنان پیام مرتبط با نام تجاری را دریافت می‌کنند و به درک سطح اول نایل می‌شوند.
  • تعهد: مرحله‌ای که درک، راهی به سوی اقدام و اثبات تجربی را می‌گشاید. بنابراین کارکنان نام تجاری را باور می‌کنند.
  • همگام سازی: مرحله‌ای که ارزش‌ها و اهداف نام تجاری در فرایند کسب و کار و اقدام‌های نیروی انسانی برای ترغیب آنان به زنده نگه داشتن نام تجاری کاملاً تثبیت می‌شوند.
نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 157
Innovation

نوآوری

هر رویکرد جدیدی نسبت به طراحی، تولید یا بازاریابی می‌تواند یک نوآوری باشد. نوآوری‌ها معمولاً برای مبتکر، مزیت رقابتی فراهم می‌کنند؛ زیرا می‌توانند محصولات جدیدی را بر اساس تقاضای مشخص بازار فعلی یا برای ورود به بازارهای جدید فراهم کنند. به طور اساسی، نوآوری‌های با تمایز بالا باعث برندینگ موفقیت‌آمیز می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 140
Innovation-based Culture

فرهنگ نوآوری

از دیدگاه بازاریابی، نوآوری به معنی معرفی محصولات، ایده ها یا خدمات جدید در بازار است؛ محصولات جدیدی که متفاوت یا از نظر مصرف‌کنندگان متفاوت هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 147
Intangible Assets

دارایی‌های نامشهود

دارایی‌های نامشهود مانند سرقفلی، علامت‌های تجاری، حق اختراع‌ها، تخصص مدیریتی، نام‌های تجاری، حق‌ تألیف‌ها، فرمول‌ها و غیره وجود فیزیکی ندارند؛ با این حال به عنوان عاملی مهم در ایجاد ارزش شناخته می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 147
Integrated Brand Communication

ارتباطات یکپارچه‌ی نام تجاری

منظور تأمین کارایی و اثربخشی نام تجاری و آمیزه‌ی بازاریابی برای انتقال پیامی خاص به مخاطب موردنظر است که شامل فرایند و طرحی می‌شود که نیازهای مخاطب هدف، انتقال پیام‌های مهم و مناسب‌ترین مجاری ابلاغ به آن‌ها را در نظر می‌گیرد. این مجاری می‌توانند شامل فروش، ترفیع، روابط عمومی، تبلیغات و غیره باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 146
Integrated Marketing Communications

ارتباطات یکپارچه‌ی بازاریابی

ارتباطات یکپارچه‌ی بازاریابی، تمام ارتباطات بازاریابی (تبلیغ، ترفیع و ارتقای فروش، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم) را به جای مجموعه‌ای از فعالیت‌های مجزا به صورت یک کل به هم پیوسته مدیریت می‌کند. این یکپارچگی، وضوح، هماهنگی و تأثیر حداکثر پیام نام تجاری را فراهم می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 152
Intellectual Assets

دارایی‌های هوشمند یا فکری

دارایی‌های غیرفیزیکی کسب و کار که می‌توانند شامل تخصص، دانش، حق اختراع‌ها، برنامه‌های تحقیق و توسعه و سیستم‌های مدیریت دانش باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 162
Intellectual Property

اموال فکری

دارایی‌های نامشهود از قبیل حق اختراع، علامت تجاری یا حق تألیف که ارزش آن‌ها از دانش، اکتشاف، اختراع یا خلاقیت ناشی می‌شود. اموال فکری می‌توانند شامل محصولات جدید مانند نرم‌افزار، کتاب‌ها، فرمت‌ها بازی واقعی رایانه‌ای، حقوق استفاده از تلویزیون تا رخدادهای ورزشی و حتی یک فرایند تولید شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 139
Interactive Marketing

بازاریابی تعاملی یا ارتباطی

روشی که اصول سنتی بازاریابی را با تکنیک‌های اینترنتی ترکیب می‌کند تا مشتریان بتوانند با هرکسی که برای آنان پیام فروش یا بازاریابی می‌فرستد، ارتباط داشته باشند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 139
Interviewing

مصاحبه

مصاحبه شامل پرسیدن پرسش‌های مختلف برای کسب ایده‌ها، اطلاعات یا عقاید می‌شود و روش مصاحبه تکنیک عادی تحقیق بازاریابی است که برای جمع‌آوری داده‌ها طراحی شده است. در مصاحبه از افراد درخواست می‌شود که یک پرسشنامه‌ی کتبی را پر کنند یا به پرسش‌ها از پشت تلفن یا در مصاحبه‌ای رو در رو (حضوری) پاسخ دهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 151
Investor Relations

رابط سرمایه‌گذاران، روابط سرمایه‌گذار

یک فعالیت و همچنین واحدی در اکثر شرکت‌های سهامی عام متوسط تا بزرگ است. رابط سرمایه‌گذاران به سهامداران فعلی و احتمالی اطلاعاتی صحیح درباره‌ی شرکت و عملکرد مالی آن می‌دهد و به سرمایه‌گذاران در اتخاذ تصمیم‌های آگاهانه‌ی خرید و فروش کمک می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 144

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.