فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
End-of-aisle (or End- cap) Display

ویترین‌ها/ نمایشگرهای انتهای راهرو یا سالن

به موقعیت‌های مطلوب برای نمایش کالاها و اجناس بازاریابان در فروشگاه‌های خرده فروشی اشاره دارد. همان طور که از اسمش پیداست، ویترین‌هایی هستند در انتهای سالن‌ها که کاملاً واضح و در معرض دید افراد هستند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 183
Endorsed Brand

نام تجاری تضمین شده

یک نام تجاری که تضمین و اعتبار نام تجاری اصلی (شرکت مادر) را دربردارد. برای مثال چیپس اهوی! ببین، چیپس اهوی[1]! تجسم و تجربه‌ی مزه‌ی خالص را وعده می‌دهد؛ در حالی که نابیسکو[2] (نام تجاری اصلی) از کیفیت کلی، قدمت و تخصص در امر مواد غذایی حکایت می‌کند. نام تجاری اصلی یا منبع توانایی تأثیر در انتقال ارزش یا تخصص را دارد که به قول نام تجاری تضمین‌شده، نیرو می‌بخشد.

 

[1] Chips Ahoy

[2] Nabisco

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 195
Essence

ماهیت

ماهیت، مجموع ویژگی‌های و مزایای نامشهود است؛ خصوصیات اصلی‌ای که یک نام تجاری را توصیف و متمایز می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 199
Every Day Low Pricing: EDLP

استراتژی ارزان فروشی، قیمت گذاری ارزان هر روزه

یک استراتژی خرده فروشی به منظور رفت و آمد و خرید دائمی مشتری با تکیه بر قیمت‌های پایین است. به همان اندازه که توانایی وال مارت در مذاکره بر سر قیمت‌های پایین با تأمین‌کنندگان، یکی از استراتژی‌های اصلی کسب و کار آن‌ها می‌شود، اهمیت EDLP نیز افزایش می‌یابد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 206
Exclusion Zone

ناحیه‌ی ممنوع

ناحیه‌ی اطراف یک جزء یا نشانه برای مثال آرم که باید خالی بماند. در دستورالعمل‌های طراحی، جزئیات اصول و دلایل مرتبط با این فضای خالی نشان داده شده است. همچنین با عناوین فضای خالی، فضای آزاد، منطقه‌ی کنترل و منطقه‌ی معافیت نیز از آن نام برده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 208
Expectation

انتظار، توقع، پیش نگری

انتظار، تصور و عقیده‌ای است که مصرف‌کنندگان حتی قبل از امتحان یک نام تجاری درباره‌ی آن نام شکل داده‌اند. این انتظارها، کمترین اندازه‌ای هستند که نام تجاری باید بیشتر از آن برآورده کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 182
Experience

تجربه

زمانی است که مصرف کنندگان در معرض ویژگی‌های گوناگون نام تجاری قرار می‌گیرند. تجربه‌ی موفق نام تجاری در تماس با مثبت‌ترین جنبه‌های یک نام تجاری رخ می‌دهد که می‌تواند در فروشگاه، از طریق تبلیغات و وب‌سایت‌ها یا از طریق تبلیغات دهان به دهان اتفاق بیفتد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 192
Experiential Mapping

نقشه برداری تجربی

یک شیوه‌ی مدل‌سازی از تعاملات پیش‌بینی شده مشتریان که تجربه‌ی کلی آنان را در هنگام معامله‌ی یک نام تجاری بیان می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 205
Experiential Marketing

بازاریابی تجربه/ تجربه‌ای

رویکردی که سعی دارد تا یک پاسخ احساسی قوی درباره‌ی محصول یا خدمت در خریداران احتمالی برانگیزد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 191
Extension

گسترش، تعمیم، بسط

عمل استفاده از اسم تجاری فعلی (و موفق) برای کمک به جا انداختن محصول یا خدمت جدید در ناحیه یا طبقه‌ی جدیدی از بازار است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 198

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.