Direct Marketing

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Direct Marketing

بازاریابی مستقیم

شکلی از بازاریابی که در آن با استفاده از رسانه‌های آدرس‌پذیر، مانند پست، پیام‌ها به طور مستقیم برای مصرف‌کنندگان فرستاده می‌شود.

بنابراین، بازاریابی مستقیم با تبلیغات منظم فرق می‌کند؛ زیرا پیام‌هایش در حیطه‌ی رسانه‌های شخص ثالث (مانند رادیو، تلویزیون یا تابلوهای تبلیغاتی کنار جاده/ بیلبوردها) قرار ندارد. بازاریابی مستقیم برای بسیاری از بازاریابان جذاب است؛ زیرا در بسیاری از موارد، اثربخشی آن را می‌توان به طور مستقیم اندازه‌گیری کرد. در عوض، اندازه‌گیری رسانه‌های دیگر باید غالباً غیرمستقیم باشد؛ زیرا هیچ پاسخ مستقیمی از سوی مصرف‌کننده وجود ندارد. در حالی که بسیاری از بازاریابان، این شکل از بازاریابی را می‌پسندند، اما بعضی اوقات به خاطر ایجاد تقاضاهای ناخواسته، از سوی مشتریان نقد می‌شود؛ که گاهی اوقات با عنوان «اقلام پستی ناخواسته» از آن یاد می‌شود. بازاریابی مستقیم از مجاری مختلف از قبیل سهمیه‌ها، کاتالوگ‌ها، پست، مجله‌های بازرگانی، روزنامه‌ها، تلفن و رادیو برای رساندن یک پیشنهاد به قصد دریافت پاسخ تقریباً فوری استفاده می‌کند. بازاریابی مستقیم شامل یک پیشنهاد قطعی می‌شود؛ یعنی همه‌ی اطلاعات ضروری که بر اساس آن یک تصمیم خرید را می‌گیریم و یک سازوکار پاسخ که مصرف‌کنندگان می‌توانند با تلاش یا هزینه‌ی محدود استفاده نمایند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 107

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.