فرهنگ واژگان

درآغاز عبارت شامل عبارت عین عبارت

فرهنگ ها

عبارت توضیحات
Cannibalization

اوراق کردن

اوراق کردن زمانی رخ می دهد که گسترش (تعمیم) نام تجاری یا گسترش خط محصول، باعث کاهش فروش نام های تجاری فعلی و مشهور همان شرکت می شود. از آنجا که بخش کالاهایی مصرفی در طبقه یک محصول خاص تا حدودی به تشابه گرایش دارند، وجود همپوشانی بین نام های تجاری، عادی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 116
Category Management

مدیریت طبقه محصول

این سیستم که به شرکت پروکتر اند گمبل نسبت داده شده است، در دهه 1980 به عنوان عامل بهبودی در مدیریت نام تجاری معرفی شد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 113
Cause Branding

برندینگ مسئولیت اجتماعی / علت

برندینگ مسئولیت جتماعی در مورد سازمان های انتفاعی ای به کار می رود که قصد دارند از مزایای متقابل کمک های خیریه به سازمان غیر انتفاعی بهره ببرند و آن سازمان غیر انتفاعی، باورها، ارزش ها و مخاطبان خود را با سازمان انتفاعی تقسیم می کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 118
Chain of Experience

حلقه یا زنجیره تجربه

تمام نقاط تماس شخصی و بالقوه که مشتری در زمان تعامل با نام تجاری  می تواند تجربه کند. این نقاط تماس شامل تمام حواس پنج گانه می شوند و به طور کلی باید مدیریت شوند تا تضمین گردد که قول عرضه شده نام تجاری، همان قول داده شده است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 120
Challenger Brand

نام تجاری چالش طلب

نام تجاری چالش طلب، رهبری در بیرون از بازار (غیربازاری) است که تلاش بسیاری می کند تا سهم بازار را از رقبا یا نامی تجاری که حضوری فعال در عرصه رقابت دارند کسب کند؛ همچنین در کسب مکان رهبری بازار تلاش می نماید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 121
Champion

قهرمان، قهرمانان

قهرمانان نام تجاری که یک رتبه از سفیران نام تجاری خود در شرکت بالاتر هستند، چشم انداز و ارزش های نام تجاری را ترویج می دهند و نام تجاری را در سازمان خود فرهنگ سازی می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 132
Channel of Communication

مسیر/ مجرای ارتباطی

سه جزء اولیه هر برنامه ارتباطی، پیام، مخاطب و مسیر هستند. مسیرها، وسایلی ارتباطی هستند که شامل وب سایت ها، کتابچه های راهنما، نیروهای فروش، تلویزیون، رادیو، روزنامه، سخنرانی عمومی، انتشارات و غیره می شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 118
Chief Marketing Officer

مدیر ارشد بازاریابی

سمتی به نسبت جدید در سلسله مراتب شرکت. CMO، عموما" مسئولیت همه ارتباطات بیرون از شرکت و نیز مسئولیت اولیه اجرایی مدیریت نام تجاری رابر عهده دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 120
Choice

انتخاب

انتخاب، تصمیم گرفته شده توسط مصرف کنندگان برای گزینش یک نام تجاری خاص از میان تعدادی از نام های تجاری با خصوصیات، مزایا و قیمت های مشابه است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 124
Clutter

ازدحام و تراکم تبلیغات

از تعداد زیادی از تبلیغات و پیام های متناقض و رقابتی در مکان یا رسانه ای یکسان برای جلب توجه مصرف کننده با عنوان "ازدحام و تراکم تبلیغات" یاد می شود. برای کسب مزیت رقابتی در ازدحام و تراکم تبلیغات و ویترین های نمایش محصول و خدمت، گونه های هدفدارتر و ابتکاری تری از فعالیت ها لازم هستند. غالبا رسانه های سنتی دیگر بر آگاهی و انتخاب مصرف کننده تاثیر و نفوذ خاصی ندارند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 113
CO-branding

برندینگ مشترک

استراتژی ای که در آن دو یا چند نام تجاری به طور مشترک برای شکل گیری پیشنهاد گیراتر و جذاب تر نسبت به پیشنهاد مجزای هر کدام از آن ها، در مقابل مصرف کنده در پیش می گیرند. هرچند برای نیل به موفقیت، دو نام تجاری باید مکمل یکدیگر باشند و به طور مشترک تبلیغ کنند تا مصرف کنندگان آن ها را بشناسند؛ زیرا در این حالت احتمال سود بردن مصرف کنندگان از ترکیب آن ها بیشتر خواهد بود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 119
Cognitive Dissonance

ناسازگاری ادراکی، ناهماهنگی شناختی

حالتی از تشویش یا ناراحتی که در تصمیم خرید وجود دارد و مستلزم اطمینان بخشی در مورد درستی تصمیم گیری است. این حالت به "ناسازگاری ادراکی" معروف است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 119
Collateral

دفترچه راهنمای کاربر

مطلب چاپی برنامه تبلیغ، ترفیع، فروش و بازاریابی است. دفترچه های راهنمای کاربر غالبا با کتابچه های راهنما مترادف هستند که اطلاعات مربوط برای مورد هدف قراردادن مخاطبان به منظور افزایش آگاهی، تشویق به خرید و یا فراهم کردن ارزیابی پس از خرید را فراهم می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 125
Color

رنگ

رنگ جزئی احساسی و ذهنی در طراحی و ارتباطات هر شرکتی به حساب می آید. حتی به صورت ناخودآگاه، مصرف کنندگان تصمیم های خرید روزانه خویش را بر مبنای نگرش خود نسبت به رنگ اتخاذ می کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 126
Commodity

کالا

کالاها در اصطلاح های اقتصادی شامل تمام خدمات و اجناس می شوند. هرچند، کالا در برندینگ، محصول یا خدمتی است که به طور انحصاری به رقابت در ویژگی های کارکردی خود گرایش دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 125
Communication

ارتباطات

ارتباطات، مشتمل بر انتقال و تبادل اطلاعات توسط نوشتن، سخنرانی، وسایل الکتریکی و موارد مشابه می شود. همچنین به فرایند برقراری مفهوم عرفی درک شده ای از حقایق، افکار و عقاید بین فرستنده و گیرنده گفته می شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 122
Communication Audit

ارزیابی ارتباطات

یک بررسی از مجموعه‌ ارتباطات داخلی و خارجی برحسب ظاهر و تأثیر آن‌ها، آهنگ صدا و هماهنگی پیام، جلوه‌های بصری یا روش‌های دیگر است. این ارزیابی، بینش و درکی را در مورد قوت‌ها و ضعف‌های رایج در ارتباطات و امکان وجود فرصت‌های آتی برای ارتباطات فراهم می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 128
Community

اجتماع نام تجاری

اجتماع نام تجاری، شامل هر شخصی در داخل و بیرون شرکت می‌شود که به نوعی در فرایند نام‌سازی- از بخش‌های داخلی، تأمین‌کنندگان و رسانه‌ها تا مشتریان، مشتریان احتمالی و آژانس‌های تبلیغات و روابط عمومی- دخالت دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 116
Competitive Advantage

مزیت رقابتی

عملکرد و کارایی بالاتر از متوسط شرکت، محصول یا خدمت که به درآمد و سودهای اضافی منجر می‌شود. این سودهای اضافی اغلب برای کسب مزیت رقابتی مداوم در برابر رقبا، سرمایه‌گذاری مجدد می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 115
Competitive Landscape

دورنمای رقابتی

تقریباً هر نام تجاری در محیطی رقابتی قرار دارد که با گذشت زمان و تغییر سلیقه‌های مصرف‌کننده دائم تغییر می‌یابد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 110
Competitor

رقیب

رقبا، نام‌های تجاری‌ای هستند که با یکدیگر برای موفقیت در بازار مشابه رقابت می‌کنند. این نام‌های تجاری در نظر مصرف‌کنندگان به عنوان گزینه‌های جایگزین در نظر گرفته می‌شوند؛ برای این که می‌توانند رضایت مصرف‌کنندگان را تقریباً به طور یکسان برآورده کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 126
Competitor Analysis

تحلیل رقیب

این تحلیل معمولاً بر روی نزدیک‌ ترین رقبای شرکت متمرکز است. هدف در این جا درک منابع، تجربیات و نتایجی است که یک رقیب را متمایز می‌کند. سپس از این منابع، تجربیات و نتایج می‌توان مبتنی بر اقدام‌های استراتژیک، تقلید کرد، با آن‌ها به مقابله پرداخت و یا بدان‌ ها کم توجهی نمود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 120
Concept Development & Testing

توسعه و آزمایش مفهوم

زمانی است که به خریداران احتمالی، شرحی از محصول جدید ارائه می‌گردد و واکنش‌ها و پاسخ‌های آنان در رابطه با محصول خواسته می‌شود. سپس در زمان دیگری، نمونه‌ اولیه‌ای از محصول نشان داده می‌شود و برای بازخورد تکمیلی درخواست می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 124
Conditioning

شایسته سازی، آموزش مصرف‌کننده

اقدام‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات که شرکت برای ایجاد و توسعه‌ برداشت مطلوب از نام تجاری‌اش در بازارهای خود به کار می‌گیرد. ارتباطات هماهنگ برای معرفی و آموزش مصرف کننده درباره‌ نام تجاری و مزایای مرتبط با آن لازم است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 126
Consideration Set

مجموعه‌ ملاحظات، گزینه‌های انتخابی

مجموعه‌ نام‌های تجاری در دسترس در یک طبقه که مصرف‌کنندگان می‌توانند از میان آن‌ها انتخاب کنند. مصرف‌کنندگان این مجموعه را به طریقی منطقی و سنجیده و با تمرکز بر جنبه‌های کارکردی نام‌های تجاری ایجاد می‌کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 126
Consistency

هماهنگی

هماهنگی در برندینگ دو معنا دارد: نخست، به اجرا و پیاده سازی هویت بصری و آهنگ صدای نام تجاری در کل نقاط تماس با مشتری اشاره دارد. شاید بی.ام.و بهترین مثال یک نام تجاری باشد که هویت بصری و آهنگ صدایش به طور هماهنگ در سرتاسر جهان به اجرا درآمده است؛ از جایگذاری صحیح آرم آن گرفته تا شکل طراحی صحیح معاملاتش.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 132
Conspicuous Consumption

مصرف افراطی/ تجملی

تظاهر آشکار توانایی مصرف کننده در تهیه‌ نام‌های تجاری تجملی «مصرف افراطی» نامیده می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 114
Consumer

مصرف کننده

مصرف‌کننده، استفاده کننده‌ نهایی اجناس، ایده‌ها و خدمات است که به جای فروش مجدد یا اقدام‌های دیگر، از آنها استفاده‌ مستقیم می‌کند و مالکشان می‌شود. این اصطلاح همچنین به تصمیم‌گیری نهایی اشاره دارد و از این لحاظ، بین خریدار دائمی (بالفعل) یا احتمالی (بالقوه) تمایزی قائل نمی‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 112
Consumer Choice Model

الگوی انتخاب مصرف کننده

ساختاری که در درک و شناسایی چگونگی مصرف مصرف‌کنندگان سعی دارد و اطلاعات محصولات یا خدمات گوناگون را با هم ترکیب می‌کند تا مصرف‌کنندگان بتوانند از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنند. این الگو، سلسله‌ مراتب تصمیم‌گیری را حول مزایا، تصویر، قیمت، سهولت استفاده و غیره شناسایی می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 113
Consumer Products

محصولات مصرفی

اجناس مشهود تولیدشده برای مصرف‌کنندگان نهایی (نه برای خرید و فروش) است. به نوعی محصولات مصرفی دارای نام‌های تجاری گوناگون، به طور وسیعی تبلیغ و از طریق مجاری خرده فروشی شناخته‌شده توزیع می‌شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 124
Consumer Profile

نمای کلی/ پروفایل/ نیم‌رخ مصرف کننده

همه‌ی ویژگی‌های اختصاصی جمعیت‌شناختی، سبک زندگی و شخصیت مصرف‌کنندگان در بخش خاصی از بازار. ارزش‌های نام تجاری می‌توانند با توجه به این ویژگی‌های اختصاصی به منظور ارتباطات دقیق‌تر و صحیح‌تر تطبیق شوند تا پذیرش و استفاده‌ مداوم نام تجاری را که به وفاداری مصرف‌کننده می‌انجامد، ترویج دهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 126
Consumer Purchasing Process

فرایند خرید مصرف کننده

کل فرایندی که مصرف‌کننده قبل از تصمیم به خرید یک نام تجاری خاص طی می‌کند. این فرایند شامل مراحل زیر است:

  • آگاهی (درک وجود یک نام تجاری)
  • علاقه (اطلاع بیشتر درباره‌ ارزش آن)
  • تمایل (تصمیم به خرید)
  • ارزیابی پس از خرید

 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 111
Consumer-perceived Risks

ریسک‌های ادراک شده توسط مصرف کننده

به اطلاعات تبلیغات دهان به دهان (توصیه‌ دیگران) درباره‌ی محصول، خدمت یا نام تجاری اطلاق می‌شود. این اطلاعات بیشتر به مسائل و موضوع‌های عملکردی مربوط می‌شوند و می‌توانند بر ادراک مصرف کننده، قبل از تصمیم به خرید تأثیر بگذارند و باعث خریدن یا نخریدن محصول شوند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 122
Consumer/ Product Relationship

رابطه‌ محصول/ مصرف کننده

به درک چگونگی ارتباط یک نام تجاری خاص با اهداف و ارزش‌های یک مصرف‌کننده‌ مجزا بستگی دارد. درک این رابطه برای توسعه‌ استراتژی‌های مؤثر بازار ضروری است. وفاداری، هدف نهایی برندینگ است. با درک این رابطه، مالکان نام‌های تجاری قادر خواهند شد بطور شایسته‌تری نام تجاری را با خریدار تطبیق دهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 124
Conversional Marketing

بازاریابی تبدیلی

فعالیتی که برای جذب مصرف‌کنندگان درنظر گرفته شده است تا اذهان، عقاید و نگرش‌های آنان را درباره‌ یک محصول تغییر دهد. این امر معمولاً با پیشنهاد محصول در قیمتی پایین‌تر از رقبا یا از طریق افزایش دادن یا جذاب کردن تبلیغ و ترفیع صورت می‌گیرد. همچنین این اصطلاح، به معنای تبدیل مشتریان احتمالی واجد شرایط به مشتریان دائمی است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 126
Cooperative Advertising

تبلیغات اشتراکی

قراردادی بین تولیدکننده و خرده‌فروش با شرط نام بردن از خرده‌فروش در تمام یا بعضی از آگهی‌های محلی تبلیغاتی و تجاری منتشر شده توسط تولیدکننده، برای پرداخت هزینه‌های خرده‌فروش است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 125
Copy

آگهی

در زمینه‌ی برندینگ، آگهی به کلمات گفته شده در تبلیغ تجاری یا کلمات نوشته شده در تبلیغات، مجله‌ها، روزنامه‌ها یا هر وسیله‌ ارتباطی بازاریابی اشاره دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 125
Copy Testing

آزمایش آگهی

فعالیت خاصی برای ارزیابی واکنش‌های مصرف‌کنندگان در مورد اثربخشی پیام‌های ارتباطی است. این اقدام می‌تواند هنگامی که عملیات تبلیغی در حال تهیه است (پیش از آزمایش)، در طی عملیات تبلیغی یا بعد از آن که عملیات تبلیغی به بازار عرضه شده است (پس از آزمایش) انجام شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 118
Copyright

حق تألیف

حق تألیف، مسیر قانونی طرح‌شده برای حمایت از اثر یا محصول در برابر استفاده‌ غیرمجاز توسط دیگران است. این حق با علامت © نشان داده می‌شود و حقوق قانونی خالق آن را ضمانت می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 116
Core Competencies

شایستگی‌های اصلی

آنچه یک شرکت به بهترین شکل انجام می‌دهد، شایستگی اصلی نامیده می‌شود. مجموعه‌ای خاص از مهارت‌ها که در افزایش توانایی شرکت برای موفقیت دخیل هستند و شرکت را قادر می‌سازند تا مزایایی را به مصرف‌کنندگان عرضه نماید و مزیت رقابتی را در بازار کسب کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 116
Corporate Identity

هویت شرکت

مربوط به نام تجاری شرکت است و از طریق ترکیب نام سازمان و استفاده از جلوه‌های بصری (آرم، رنگ، طرح‌ها و تصاویر گرافیکی) ارتباط برقرار می‌کند. به علاوه، هویت شرکت شامل همه‌ اجزای حمایت کننده از ارتباطات سازمان، از قبیل آهنگ، سبک، ساختار گرافیکی و موسیقی می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 127
Council

شورا

یک گروه کاری دائمی در شرکت که هدایت و مدیریت فرایند نام‌سازی، ارزیابی موفقیت و شکست آن و اقدام‌های لازم برای تقویت نام تجاری قبلی و اصلاح نام تجاری بعدی را بر عهده دارد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 120
Counterfeiting

جعل کردن

زمانی رخ می‌دهد که سازمان یا شخصی، محصول ارزان‌تر و نامرغوب‌تری را تولید کند که مشابه یک کالای مارک‌دار (دارای نام تجاری) باشد و آن را به صورتی بسته‌بندی و ارائه کند که خریدار را فریب دهد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 110
Country of Origin

کشور مبدأ

کشوری که نام تجاری مشهور و حمایت‌شده از آن جا نشأت می‌گیرد. طبق یک نظریه‌ قدیمی، نام تجاری تا اندازه‌ای بر اساس کشور مبدأ (مثلاً، اجناس چرم خالص ایتالیا یا ساعت سوئیس) ارزیابی و انتخاب می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 110
Creative Strategy

استراتژی خلاق

نکات عمده‌ پیام نام تجاری که شرکت‌ها قصد دارند به مخاطبان هدف منتقل کنند. مجموعه‌ای از اصول راهنما که مدیر امور هنری و نویسندگان تبلیغات در هنگام خلق عملیات ارتباطات بازاریابی یا تبلیغ از آن پیروی می‌کنند. گاهی اوقات، استراتژی‌های خلاق را خط مشی‌های نام تجاری نیز می‌نامند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 124
Credibility

اعتبار

اعتبار به معنای اعتقاد مشتریان به نام تجاری در عمل به قول خود است که به طور اساسی، از طریق هماهنگی در یک دوره‌ی زمانی بلندمدت‌تر، یا در مدت‌زمان کوتاه‌تر، توسط شیوه‌ی متقاعدکنندگی و تشویقی برنامه‌های تبلیغی به دست می‌آید.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 119
Crisis Management

مدیریت بحران

طرح اقتضایی (عملیات بحرانی) کاملاً تمرین‌شده‌ای که توسط شرکت‌ها برای واکنش به وقایع ناخواسته‌ی منفی استفاده می‌شود و هدف آن، کاهش و کنترل اثرات مخرب و زیان آور مشکلات و مسائل رخ داده با استفاده از وسایل ارتباطی در اختیار شرکت است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 109
Critical Behavior Drivers

محرک‌های مهم رفتاری

مهم‌ترین جنبه‌های رفتار و عادات خرید مصرف‌کنندگان که توسط شرکت‌های تحقیقات بازار برای پیش بینی روندهای آتی استفاده می‌شود. این محرک‌ها می‌توانند با توجه به ویژگی‌های نام تجاری متناسب شوند تا ارتباط واضحی را بین نیازها و خواسته های مصرف کننده و مزایا و تداعی‌های نام تجاری نشان دهند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 129
CRM

مدیریت روابط مشتری

مخفف Customer Relationship Management. شیوه‌ها، استراتژی‌ها و فناوری‌هایی است که شرکت‌ها برای مدیریت و آنالیز تعاملات و داده‌های مشتریان با هدف بهینه‌سازی روابط شرکت با مشتریان، حفظ آنها و افزایش فروش انجام می‌دهند. سیستم‌های CRM برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان در کانال‌های مختلف طراحی شده‌اند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 122
Cross-Selling

فروش متقابل

فروش متقابل، تشویق مشتریان فعلی است به خرید یک محصول یا خدمت اصلی، تا آنان محصولات یا خدمات دیگری را از همان شرکت (به جای خرید بیشتر از همان محصول یا خدمت اصلی) خریداری کنند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 118
Cult Brands

نام‌های تجاری مورد پرستش

نام‌های تجاری که از وفاداری مشتری برخوردارند، از یک بیعت ساده فراتر رفته و به هواخواهی پرستش‌مانند تبدیل می‌شوند. از جمله می‌توان به استفاده‌ی روزه‌مره‌ی مردم از نام‌های تجاری هارلی دیویدسون و استاربارکس اشاره کرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 126
Culture

فرهنگ

فرهنگ شرکت، مجموعه‌ی عقاید، پیشینه، تجربیات، خط مشی‌ها و فعالیت‌های آن است که شخصیت منحصربه فرد آن را شکل می‌دهند. نام تجاری شرکت، بخشی از فرهنگ آن را تشکیل می‌دهد. یک نام تجاری در واقع فرهنگ مخصوص به خود را دارد که توسط افرادی که برای آن کار و فعالیت می‌کنند با سبک عملیاتی و رفتاری آنان بیان می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 117
Customer

مشتری

اغلب به جای اصطلاح «مصرف کننده» به کار می‌رود. مشتری کسی است که واقعاً یک نام تجاری، محصول یا خدمت را می‌خرد.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 111
Customer Acquisition

تصاحب مشتری

فرایند استفاده از انواع تاکتیک‌های بازاریابی برای جذب مشتریانی که قبلاً از محصولات یا خدمات شرکت بی‌اطلاع بودند. به بیان ساده، هدف برنامه‌ی تصاحب مشتری، تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران واقعی است. هدف بازاریابی، متقاعد کردن مشتری به خرید و هدف برندینگ، متقاعد کردن مشتری برای ادامه‌ی خرید است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 108
Customer Characteristics

خصوصیات/ ویژگی‌های مشتریان

ویژگی‌های مشتریان به خصوصیات، صفات یا حقایق متمایز جمعیت‌شناختی، رفتاری و نمودار روانی آنان اشاره دارد که شامل سن، جنس، قدرت کسب درآمد، شغل (ویژگی‌های جمعیت شناختی)؛ تمایل به خرید و تکرار خرید (ویژگی‌های رفتاری)؛ خودتصویری و نگرش‌های شفاف درباره‌ی زندگی و غیره (ویژگی‌های نمودار روانی) می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 124
Customer Defection

ترک / فرار مشتری

ترک مشتری، مدت زمان مورد انتظار برای وفادار ماندن یک مشتری یا گروهی از مشتریان معین به یک محصول یا خدمت، و همچنین دوره‌ی زمانی مورد انتظار و واقع‌بینانه‌ی تولید درآمد آنان را اندازه‌گیری می‌کند. ترک مشتری یکی از فاکتورهای محاسبه‌ی ارزش دوره‌ی عمر مشتری است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 121
Customer Retention

حفظ مشتری

این اصطلاح به درصد مشتریانی اشاره دارد که با شرکت داد و ستد می‌کنند و تعاملات خود را با برند ادامه می دهند. این معیار معمولاً در یک دوره زمانی معین اندازه‌گیری می‌شود. به ‌عنوان‌ مثال، چه تعداد از مشتریان جدید در دو ماه اخیر به تعاملات خود با برند ادامه داده‌اند. 

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 127
Customer Return on Investment

بازده سرمایه گذاری بر روی مشتری

ارزشی که شرکت از سرمایه‌گذاری در تصاحب و حفظ مشتریان کسب می‌کند. این محاسبه، جزء اساسی تجزیه و تحلیل‌های نام تجاری است که در تعیین بازده سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته بر روی نام تجاری و فعالیت‌های بازاریابی کمک می‌کند.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 112
Customer Satisfaction/ Dissatisfaction

رضایت یا نارضایتی مشتری

رضایت به معنای برآورده شدن یا بیشتر از حد مطلوب تأمین شدن نیازها، تمایل‌ها و انتظارهای مشتریان است؛ در حالی که نارضایتی برعکس آن است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 111
Customer Service

خدمت به مشتری

خدمت به مشتری، شامل ارتباط، تحویل و خدمات پس از فروش به افراد می‌شود که عامل کلیدی فعالیت‌های بهترین سازمان‌ها محسوب می‌شود.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 116
Customization

سفارشی کردن، سفارشی سازی

سفارشی سازی، متناسب کردن محصولات یا خدمات، مطابق نیازهای خاص و منحصر به فرد بخش‌های مجزای مشتری است. این کار یک استراتژی کسب و کار برای ایجاد وفاداری از طریق تحویل متناسب‌تر و صحیح‌تر خدمات و محصولات مربوط است.

نویسنده: یوتاب
کلیک ها: 117

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.