تبلیغات متقابل چیست؟

تبلیغات متقابل نوعی از بازاریابی است که درآن یک محصول یا سرویس خدماتی یک شرکت ، برای مشتریان یک شرکت دیگر تبلیغ میشود.مثال معمول این امر، بازاریابی رسانه ای یک برند است .برای مثال دریک برنامه تلویزیونی ،سایت یا مجله یک محتوای مرتبط تبلیغ میشود.

در تبلیغات متقابل ممکن است دویا چند شرکت به صورت همزمان برای تبلیغ یک محصول یا خدمت فعالیت کنند، و این کاربرای هردو سود آورباشد.برای مثال : یک اپراتور تلفن همراه برای یک خواننده مشهور تبلیغ کند و برخی از آهنگ های او را به صورت انحصاری پخش کند.

برخی از شرکت های بزرگ سابقه طولانی دراین زمینه دارند و استفاده گسترده ای از تبلیغات متقابل نموده اند.در مقابل این سود،تبلیغات متقابل بد برنامه ریزی شده میتواند به طور چشم گیری منجر به شکست و ناکامی یک بلندپروازی شود.

چگونه تبلیغات متقابل را شروع کنیم ؟

تبلیغات متقابل درحقیقت برای گسترش دسترسی به محصول شماست .این شیوه از تبلیغات میتواند به معنی تبلیغ در میان رسانه های مختلف و یا همکاری با دیگر شرکت ها برای نمایش محصول یا خدمت شما باشد.

اصول زیادی برای ورود به این شکل از تبلیغات وجود دارد که کسب و کارهای کوچک باید آن را بشناسند.

ابتدا باید با شرکت یا سازمانی وارد همکاری شوید که یک شریک مناسب برای شما باشد و این اولین و مهمترین قدم است.به یاد داشته باشید ، شما تنها قصد فروش محصولات خود را ندارید بلکه  شهرت و اعتبار خود را نیز به اشتراک خواهید گذاشت.افرادی که محصولات شما و شرکتی که برای آن تبلیغ می کنید را می بینند ،فرض می کنند هردوی آن ها معتبر هستند.پس بهتر است از اعتبار و شهرت شرکت مقابل هم اطمینان حاصل کنید.

برند همسان با شما

قدم بعدی این است که ،برند همکار شما متناسب با فعالیت شما کارکند.باید یک تناسب قابل قبول بین محصولات شما وجود داشته باشد تا منجربه ارتقای محصولات یکدیگر و افزایش اعتبارهر دو شود.هزینه تبلیغات بهتراست از خودتان بپرسید آیا هزینه تبلیغات برایتان مقرون به صرفه است یا خیر؟و این هزینه ها سودآور است یا نه؟

اگر شما یک مغازه کوچک مکانیکی دارید و برای تبلیغ از بروشور وتراکت استفاده می کنید ،تبلیغ تایر یا باتری همکار درآن ها به نفع شما هست یا نه؟

انتخاب یک استراتژی

 استراتژی شما می تواند یکی از انواع بازاریابی آنلاین ،تبلیغات چاپی ،تلویزیونی یا رادیویی باشد.ابتدا باید بهترین ابزار را انتخاب کنید و سپس با شریک خود هماهنگ شوید تا با استفاده از تجزیه و تحلیل بفهمید کدام رسانه برای تبلیغ شما بهتر است و چه محتوایی را برای تبلیغ درنظر دارید.

بازارهای بازاریابی برند شما باید ثابت باشند .به یاد داشته باشید که یک ارتباط برنامه ریزی شده در برنامه خود بگنجانید.

فروش ویژه

 پیشنهادات و تخفیفات تاثیر خوبی دارند.اگر از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ استفاده می کنید یا می خواهید به طور مرتب در یک وب سایت محتوای خود را پست کنید ، دقت کنید این پیشنهاد باید بر یک ویژگی در محصول تاکید کند.

بازاریابی ایمیلی

ابزاری دیگر برای افزایش بازده سرمایه گذاری ،بازاریابی ایمیلی است .این روش یک راهکارعالی برای تبلیغ آخرین محتوای وبلاگ شما یا جی میل و شبکه های اجتماعی به عنوان یک خبرنامه است.

حضور در نمایشگاهها

کسب و کارهای کوچک که تمایل به شرکت در نمایشگاه ها دارند می توانند در نمایشگاه های محلی شرکت کنند یا حتی یک صفحه کوچک در سایت فروشگاهی داشته باشند .میتوانید یک صفحه را برای تبلیغ در سایت های مشهور اجاره کنید.

مزایای تبیلغات متقابل

- هزینه پایین تبلیغات

- موقعیت برد-برد برای هردو طرف

- بازاریابی آسان و موفقیت همزمان برای هر دو کسب و کار

شما نتیجه تبلیغ را به سرعت خواهید دید .درحقیقت استفاده از تبلیغ متقابل می تواند محصول شما را بهتر نمایش دهد .علاوه براین بازاریابی متقابل معمولا به صورت حرفه ای انجام می شود و اگر بودجه کافی برای آن داشته باشید ،موفقیت شما حتمی است.

اگر موفق به تبلیغ در کنار یک نام تجاری مشهور شوید ،شهرت شما می تواند به سرعت ،درآمدتان را افزایش دهد .

اما این روش معایبی نیز دارد . اگر یک کسب و کار منحصربه فرد داشته باشید که یک نوع کالا یا خدمت تخصصی ارائه می دهد، پیداکردن یک شریک مناسب می تواند سخت تر باشد.زمانی که از تبلیغات متقابل استفاده می کنید، داشتن یک پیام ثابت برای برند سخت است زیرا چندین کانال متفاوت برای تبلیغ وجود دارد .

 

خواندن 1807 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.