تولید محتوا چیست ؟

 تولید محتوا ، به کارگیری یک تکنیک برای ایجاد و توزیع یک محتوای ارزشمند ، مرتبط و سازگار برای جذب مخاطب و سود برای وب سایت یا شبکه های اجتماعی است . تولید محتوا از دیرباز در انواع رسانه ها از جمله تلویزیون ، رادیو ، کتاب و مجلات مورد توجه و مهم بوده است . امروزه علاوه بر رسانه های پیشین اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز در انتقال مفاهیم و اطلاعات به مخاطب نقش زیادی دارند. به طور کلی دنیای دیجیتال در انتقال محتوا به مردم اهمیت قابل توجهی یافته است و آنچه بیش از همه مورد توجه است ، ارزش محتوای تولید شده می باشد. محتوا همان چیزی است که تعریف تبلیغات و بازاریابی را تغییر می دهد به شرطی که بتواند مخاطب را جذب کند و خواننده یا بیننده از کنار آن به راحتی عبور نکند. به طور ویژه هرنوع محتوایی که تولید می شود از محتوای تصویری تا متنی ، بسته به اینکه چه اطلاعاتی را به مخاطب منتقل می کند ، میتواند برای شما سودآور باشد . البته هدف این است که محتوای تولید شده ارزش زیادی داشته باشد. محتوا در قالب ها و اشکال مختلف تولید می شود و تنوع در به کارگیری این موارد می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر باشد. شکل مطلب تولید شده با توجه به موضوع سایت و نوع فعالیت انتخاب می شود و در بیشتر موارد ترکیبی از محتوای متنی و تصویری است. به ویژه در شبکه های اجتماعی این شکل از محتوا طرفداران زیادی دارد. در ادامه انواع محتوای تولیدشده را بررسی می کنیم . محتوای متنی : محتوای نوشتاری یا متنی در وب سایت معمولا به اختصار به توضیح محصول یا خدمت ارائه شده می پردازد . در تولید محتوای متنی تعداد کاراکتر استفاده شده و ارتباط مطلب با موضوع بسیار مورد توجه است . متن اگر با تصویر ،نمودار ، جدول یا فیلم همراه باشد در درک مطلب و جذب مخاطب موثرتر است. اینفوگرافیک : اینفوگرافیک به معنی انتقال مفاهیم از طریق تصویر است و معمولا شامل آمار ،نمودارها و سایر اطلاعات می باشد. اینفوگرافیک درصورتی که خوب طراحی شود و اطلاعات پیرامون موضوع سایت را به خوبی منتقل کند در جذب مخاطب بسیار موثر است . علاوه برآن می تواند در شبکه های اجتماعی نیز مورد استفاده قراربگیرد. مخاطبان دنیای دیجیتال به مرور حوصله خود را برای خواندن مطالب طولانی از دست داده اند و استفاده از قالب هایی چون اینفوگرافیک دریافت اطلاعات را برای آنان ساده تر میکند. لینک سازی : تفاوت بین یک صفحه معمولی در وب سایت و یک صفحه پربازدید در لینک سازی آن است .ایجاد لینک بین مطالب سایت با یکدیگر و یا با موتورهای جست و جو و مطالب دیگر سایت های پربازدید اهمیت مقاله شمارا بالا می برد .همچنین به موتورهای جست و جو نشان می دهد که محتوای شما از اهمیت زیادی برخوردار است. البته بروزرسانی مطالب نیز نباید فراموش گردد چون به مرور استفاده از لینک ها کمتر می شود و مقاله جایگاه خود را در موتورهای جست و جو از دست می دهد. ویدئو : تولیدمحتوای ویدئویی از بهترین راه های انتقال مفهوم به مخاطب است .تصاویر به راحتی می توانند اطلاعات را منتقل کنند و معمولا طرفداران بیشتری دارند . ذهن تصویر را پردازش می کند و حفظ می کند. محتوای ویدئویی برای سایت می تواند به شکل مصاحبه ،ویدئو وبلاگ ، فیلم های آموزشی و یا معرفی محصول باشد.استفاده از انواع ویدئو در توسعه کسب و کار بسیار موثر است و نمی توان این شکل از تولید محتوا را نادیده گرفت. محتوای صوتی یا پادکست : گوش دادن به پادکست ها امروزه بسیار فراگیرشده و به راحتی در گوشی های هوشمند ، کامپیوترها و اتومبیل قابل دسترسی است . از این رو استفاده از محتوا در قالب صوتی مخاطب را به راحتی جذب می کند. محتوای صوتی میتواند به شکل موشن گرافیک در کنار تصاویر جذابیت محتوا را بیشتر کند و تنوع مطالب را به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید تولید محتوا در هرشکل و قالبی باید ویژگی های مناسب با موتورهای جست و جو را داشته باشد . تکنیک های تولید محتوا : اولین اصل در تولید محتوا یکتایی و به روز بودن مطلب ، متن یا مدیا است . متن نوشته شده یا فیلم مورد استفاده می تواند ترجمه شده باشد . عنوان مطلب باید در ابتدا ذکرشود و در متن حتما به عنوان اشاره گردد. محتوای تولید شده باید به روز ، قابل دسترسی و کاربر پسند باشد . رعایت این موارد به بازدید بیشتر مطلب از جهت موتورهای جست و جو کمک زیادی می کند و در جذب مخاطب هم بی تاثیر نیست.

خواندن 1563 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.