شلبی دی. هانت - Shelby D. Hunt

شلبی هانت (متولد 1939 در آمریکا) نظریه پرداز سازمانی و استاد رشته مارکتینگ در دانشگاه فناوری تگزاس (TTU) است. پژوهش های او از پرارجاع ترین پژوهش ها در حوزه مارکتینگ به شمار می رود. او بیش از همه برای دستاوردهایش در زمینه نظریه رقابت و رویکرد منبع محور شناخته می شود. هانت در سال 1962 در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه اوهایو فارغ التحصیل شد. در سال 1968 موفق به دریافت درجه دکتری از دانشگاه ایالتی میشیگان شد. پس از مدتی کار کردن در سمت نمایندگی فروش فنی در کمپانی پلاستیک Hercules، او کار آکادمیک خود را در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون در سال 1969 آغاز کرد و از سال 1974 تا 1980 رییس دپارتمان مارکتینگ این دانشگاه بود. در سال 1980 به دانشگاه فناوری تگزاس رفت و اکنون استاد این دانشگاه است. او از سال 1984 تا 1987 ویراستار the Journal of Marketing بود. زمینه های پژوهشی مورد علاقه وی شامل رقابت، استراتژی، نظریه مارکتینگ، اخلاقیات، ماکرومارکتینگ و فلسفه علم می شود. کتابی درباره هانت و دستاوردهایش به نام Legends in Marketing: Shelby D. Hunt در سال 2011 توسط دکتر جاگدیش شث گردآوری و منتشر شده است. در سال 2017 انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) از او به عنوان یک "اسطوره بازاریابی" تقدیر کرد. در سال 2015، نام جایزه Harold H. Maynard توسط AMA به جایزه Shelby D. Hunt/Harold H. Maynard تغییر کرد. این جایزه هر سال به تاثیرگذارترین مقاله در حوزه مارکتینگ که در the Journal of Marketing چاپ می شود، تعلق می گیرد. او تا کنون 9 کتاب تالیف کرده و آخرین اثر او کتاب  Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory است که در سال 2010 منتشر شده است. همچنین مقالات او در معتبرترین ژرنال هال مارکتینگ به چاپ رسیده است. دکتر هانت تا کنون جوایز متعددی دریافت کرده است از جمله جایزه مربی ممتاز بازاریابی McGraw-Hill/Irwin Distinguished Marketing Educator و جایزه Paul D. Converse از انجمن AMA.

خواندن 13 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.