دنیل استارچ - Daniel Starch

دنیل استارچ (1979-1883 در آمریکا) یک روانشناس و پژوهشگر بازاریابی بود. او به عنوان یکی از پیشگامان بازاریابی و تحقیقات مصرف کننده در اوایل قرن بیستم شناخته می شود.دستاوردهای او باعث تحول "تحقیقات بازار" و تبدیل آن به ابزاری قدرتمند برای فعالین صنعت تبلیغات شد. استارچ در مقطع کارشناسی رشته ریاضیات و روانشناسی از کالج Morning Side در ایالت آیووا فارغ التحصیل شد. پس از آن برای تحصیلات تکمیل به دانشگاه آیووا رفت و درجه دکتری خود را در رشته روانشناسی در سال 1906 دریافت کرد. بعد از آن مدت کوتاهی در آیووا تدریس کرد. او همزمان با تحصیل در هاروارد، در کالج ولسلی در ماساچوست مشغول به تدریس شد. در سال 1908 تا 1919 استاد دانشگاه ویسکنسین و از 1920 تا 1926 استاد دانشگاه هاروارد بود. در سال 1923 او کمپانی تحقیقات مشتری Daniel Starch and Staff را تاسیس کرد. متعاقبا از سمت خود در دانشگاه هاروارد استعفا داد تا بر روی کمپانی خود تمرکز کرده و در بخش خصوصی کار کند. در سال 1932 استارچ به عنوان مشاور و نیز مدیر دپارتمان تحقیق "انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا" فعالیت کرد. او کمپانی خود را به مدت 50 سال تا زمان بازنشستگی اش در سن 90 سالگی (سال 1973) اداره می کرد. استارچ چندین کتاب در زمینه های روانشناسی، تبلیغات و تحقیقات بازار تالیف کرد که مشهورترین آنها Experiments Psychology، کتاب Advertising: Its Principles, Practice, and Technique که اثری پیشرو در تبلیغات بود و اثر تکمیلی آن با نام Principles of Advertising هستند. او با استفاده از پژوهش های خود متدهایی را برای ارزیابی اثرگذاری تبلیغات روزنامه ها و مجلات طراحی کرد که از بین آنها “Starch test” یا “Starch recognition procedure” شناخته شده هستند.

خواندن 19 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.