توماس جی. پیترز - Thomas J. Peters

توماس پیترز (متولد سال 1942 در آمریکا) یک سخنران و نویسنده حوزه مدیریت کسب و کار است. او مدرک فوق لیسانس مهندسی عمران خود را در سال 1966 از دانشگاه کرنل دریافت کرد. بعد از چند سال وارد دانشگاه استنفورد شد و مدرک MBA و دکترای رفتار سازمانی را از دانشکده کسب و کار این دانشگاه در سال 1977 دریافت کرد. عنوان رساله او "الگوهای برد و باخت: تاثیرات بر گرایش و اجتناب توسط دوستان و دشمنان" بود.

پیترز به مدت 4 سال در طول جنگ ویتنام در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرد. سپس مدتی به عنوان مشاور ارشد در کاخ سفید فعالیت داشت. در سال 1974 با سمت مشاور مدیریت در McKinsey & Company مشغول به کار شد و پس از چند سال این کمپانی را ترک کرد تا کار مستقل خود را به عنوان مشاور آغاز کند. پیترز با کتاب "در جستجوی برتری" به شهرت رسید. او این کتاب را با همکاری رابرت واترمن و با استفاده از تجربیاتی که از ارتباط با کمپانی های مختلف در مکنزی بدست آورده بود، تالیف کرد. این کتاب بیش از بیست سال پرفروش ترین کتاب در حوزه کسب و کار بود و زمانی منتشر شد که شرکت های آمریکایی از برتری قدرت ژاپنی ها در صنعت، احساس یاس می کردند. شهرت او در سال های بعد نه فقط بخاطر کتابش بلکه بخاطر سخنرانی هایش بود که او را به یک پدیده در سخنرانی های مدیریتی در اواخر قرن 20 تبدیل کرد. کتاب دوم او Thriving on Chaos نام داشت. تمرکز او در این کتاب بر روی مدیریت تغییرات پیوسته در دنیای نابسامان امروزی بود. او در کتاب های بعدی خود، به داشتن مسئولیت پذیری شخصی در پاسخ به اقتصاد نوین تشویق می کند. در سال 1997 مقاله ای با عنوان "برندی به نام شما" منتشر کرد و از آن زمان نام پیترز با مفهوم برندینگ شخصی گره خورده است. جدیدترین اثر او کتاب The Excellence Dividend نام دارد. پیترز در سال 2004 دکترای افتخاری خود را از دانشگاه State University of Management دریافت کرد.

خواندن 4 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.