آرچ ویلکینسون شاو - Arch Wilkinson Shaw

آرچ ویلکینسون شاو (1962-1876) یک کارآفرین، تئوریسین مدیریت، ناشر و ویراستار آمریکایی بود که ایده های مدیریت علمی را در بخش های اداری و خدمات به کار برد. در طول جنگ جهانی اول به عنوان دبیر هیئت اقتصاد و تجاری و سپس به عنوان عضو هیئت مدیره دانشکده کسب وکار هاروارد فعالیت کرد. او پس از دبیرستان وارد کالج اولیوت شد اما تحصیلات خود را نیمه کاره رها کرد و در سن 23 سالگی به همراه لوییس واکر کمپانی شاو-واکر را با تخصص در زمینه لوازم اداری تاسیس کرد. او در نهایت مدرک کارشناسی ارشد خود را از کالج اولیوت در سال 1914 دریافت کرد و در سال 1927 در مقطع دکترای حقوق از دانشگاه نورث وسترن فارغ التحصیل شد. 4 سال بعد از تاسیس شاو-واکر، زمانی که هنوز در هیئت مدیره این شرکت بود، کمپانی شاو را تاسیس کرد که در آن مجلات System،  The Magazine of Business و Factory منتشر می شد به علاوه کتاب هایی درباره مدیریت. شاو این کمپانی را نهایتا به کمپانی مک گراو-هیل فروخت. او مدتی در دانشگاه هاروارد مشغول به تحصیل در رشته اقتصاد شد. شاو استاد خود فرانک تاسیگ را تحسین می کرد که می توانیم تاثیر او را در نوشته های شاو ببینیم. در سال 1911 شاو تدریس خود را در هاروارد شروع کرد و برای اولین بار درس "سیاست کسب وکار" را در این دانشگاه تدریس کرد. او مقاله “Some Problems in Distribution Market” را در سال 1912 در Quarterly Journal of Economics منتشر کرد که برای اولین بار کاربردهای بازاریابی را به طور گسترده مورد بحث قرار می داد و به یک مقاله اندیشه آفرین در مطالعات بازاریابی تبدیل شد. او به کمک ادوین گی، دفتر تحقیقات کسب و کار هاروارد را تاسیس کرد. شاو در کتاب های خود و ژرنال System تاکید می کرد که دولت فدرال باید در جمع آوری و پردازش داده برای کسب و کارها مشارکت داشته باشد.

خواندن 16 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن: 88458845-021 شبکه های اجتماعی 09128845912

 

ارتباط با یوتاب

تماس با ما

اینستاگرام

 

خطا نکنید ! مشاوره بگیرید !

یوتاب

در مشاوره یوتاب شما صرفا به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید .پس از اگاهی در نهایت آرامش بهترین تصمیم را خواهید گرفت .گرفتن بهترین تصمیم یا اتخاذ بهترین راهبرد در حوزه های مختلف دغدغه اصلی و مهم بسیاری از مدیران می باشد. با گسترش تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی، دنیای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی دستخوش تغییرات جدی شده و شیوه های سنتی کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند.